Steg 1: Utrustning

 (Mina egna)
- Skor

Köp ett par ordentliga skor. Är det något du ska lägga pengar på så är det bra skor. Det tjänar du på i längden, inte bara på grund av kvalitén och hållbarheten utan också för att förebygga skador på knän och övriga leder.
Gå till en bra sportaffär och be om hjälp av den kunniga personalen.



  (Källa: Stadium)
- Kläder

Egentligen kan man ju springa i vad som helst, bara det är tajt. Men det är ju bra mycket roligare i nya fina träningskläder, inte sant?
Det jag tycker är väldigt viktigt när det gäller kläderna är en bra och riktigt tajt sport-topp. Det är svårt att springa med guppande bröst - tro mig, jag vet. Min sport-bh är av storlek S och jag har en bra bit över D i kupstorlek på mina vanliga bh:ar.


- Musik

Det går inte att undgå - träning är trist utan musik. Plåga inte dig själv med att lyssna på ditt ihärdiga flåsande och dina fotsteg, lyssna istället på musik som gör dig glad och ger dig extra energi.
Gör en lång playlist med up-tempo-låtar på din iPod eller iPhone eller vad du nu lyssnar med.


- Tips!

Om du springer med iPhone - ladda ner Löparappen. Den appen startar du när du börjar springa och avslutar när du slutar. Den lagrar information om din löparrunda såsom tid, tempo och sträcka med hjälp av gps:en.
Den avslutas inte förrän du trycker på "Avsluta", det betyder att du kan lyssna på musik samtidigt.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0