Presentation


Till att börja med vill jag klargöra att den här bloggen kommer grundas på mina egna erfarenheter och kunskaper. Mina kunskaper sträcker sig inte så långt som en dietist eller personlig tränare, men känner att ifall jag kan motivera en vanlig dödlig, precis som jag själv, att börja träna eller äta rätt så har jag uppnått mitt mål.

Jag heter Emelie Lindman och bor i Katrineholm på Öster tillsammans med min fina sambo och våra två hundar och katt.
Jag har min blogg apollonia som jag skriver i till vardags, men har kanske tappat stinget lite för den då jag inte har någon röd tråd att följa.
Till vardags jobbar jag delvis som cafébiträde och delvis som nanny och dessutom pluggar jag på distans. Mitt emellan all sysselsättning så tränar jag mina två hundar och mig själv.

Jag har aldrig varit ett träningsfreak och vill därför uppmana er som är, precis som jag var, en soffpotatis att ingenting är omöjligt. Alla har alternativ och alla har ett val att välja ett hälsosammare liv! Ingen kan träna åt er och du får inte en platt mage av att ligga i soffan och äta snacks.

I den här bloggen kommer du kunna läsa om tips och tricks, men framförallt följa mig i min vardag då jag kommer skriva allt jag äter och tränar - med förhoppning om att inspirera andra och även pusha mig själv ett steg längre.
Jag kommer mestadels att skriva om löpning då det är det jag är intresserad av och mest utövar.

Mitt mål med min träning är att gå ner mina överflödiga kilon och sedan hålla vikten samt få en sundare livsstil och en bra kondition.


Har du några funderingar eller frågor så dela gärna med dig så kan vi försöka söka svar tillsammans!

Ifall det finns intresserade så kan vi ha en dag i veckan där vi mäter och väger oss samt peppar varandra. Man kan ju givetvis vara anonym om man känner för det.
Alla min kommentarer godkänns av mig innan publicering, så ifall du inte vill att just din kommentar ska publiceras, var vänlig och skriv det i samma kommentar.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0